hård dag

är helt utmattad kom hem för en kvart sen har ätit middag och nu ska jag sova.

känner mig tom, tom på ord, tom på mig själv. deprimerad, nedstämd. känns som att jag inte har nåot kvar, varken vänner eller något. det här med mormor har tagit riktigt hårt på mig och jag trodde folk skulle förstå det, skulle jag förlora min mormor skulle hela min värld rasa, jag skulle rasa. jag klarar inte av att förlora henne hon är det finaste jag har. min farmor är död, morar, farfar osv skulle hon försvinna vad skulle jag ta mig till? kan inte ens tänka tanken för bara det får hela min kropp att rysa och tårarna rinner ner för kinden. jag är en otroligt stark människa men händer något dem jag älskar om dom mår dåligt eller är sjuka då klarar jag inte av det, jag har ingen att luta mig mot. jag lägger ner hela min kropp o själ i att dem jag älskar ska må bra och jag kommer ALLTID finnas där, oavsett vad dem säger. jag tror att hela denna situation har fått huvudet att snurra, tankar om vilka som faktiskt betyder något och som alltid kommer finnas där, jag har fått sett saker med "andra ögon" som jag inte trodde alls. iallafall det här är till mormor;

Jag älskar ig något så oerhört mycket. Du är min förebild! såå mycket minnen jag har med dig som bara ploppar upp i huvudet. närjag ALLTID var hos dig när jag var liten och sov över, standarden vi alltid köpte på lilla söta konsum i hjorthagen, fetaost ochchips. jag satt där i ditt lilla fönster och åt fetaost tills jag mådde illa. Skansen, och alla tidiga mornar när vi satt och spelade finns i sjön. hur du alltid har funnits där för mig och visat din kärlek. Hur du alltid berömer mig och säger hur duktig jag är. Du har aldrig aldrig vart besviken på mig. du har funnits där när jag behövt någon. du harbrytt dig och gett mig hela din värld. så nu vill jag göra detsamma för dig. jag vet att du är sjuk.. men du är den starkaste kvinna jag någonsin mött. egen företagare och 81 år gammal. det är nu du måste ge upp det du älskar mest ditt företag och jag lider så mycket med dig. men alla blir gammla  läkarna säger också det att du är en av de starkaste kvinnor de mött. i morgon opereras du och jag kommer tänka på dig hela dagen och hoppas att det blir bättre nu med en pacemaker jag hoppas! och jag hoppas innerligt att du tar den hjälp du erbjuds för du klarar dig inte längre själv, snurrig i bollen är du hihi men jag älskar dig ändå. och jag hooopppas du tar hjälpen som mamma o åsa fixar till dig, för jag kan inte förlora dig nu.. jag har redan förlorat för många människor i mitt liv, jag skulle gå sönder. jag älskar dig mormor världens vackraste. nu bara rinner tårarna ner för kinderna..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback