Politik

Det är vad jag tänker skriva om just nu.. Jag är inte så insatt i hela grejen. Men jag vet ialf att jag vill ha centerpartiet. Miljöpartiet med sin dubbelmoral får mig bara att skratta högt.

Centerpartiet är alliansens gröna röst. Ett liberalt parti med fokus på företagande och miljö. I riksdagen är Centerpartiet tredje största parti med 7,9 procent och vi finns med i majoriteter i cirka 160 kommuner. Maud Olofsson är Centerpartiets partiordförande, Sveriges näringsminister och vice statsminister. Centerpartiets två prioriterade frågor är jobb och företagande samt miljö och klimat.

Det jag vill säga med detta är att jag är rädd, rädd för vad vi gör mot oss själva. Jag menar vad gör vi med vårt samhälle, vårt klimat? jag vill rädda så mycket som möjligt för jag ser hur otroligt mycket klimatet har ändrats det är oroväckande helt otroligt. Och finns det något man kan göra åt detta så är det de första jag tänker på , för vem vet vilken dag jorden går under om vi inte försöker rädda jorden? det kan förfan vara vilken jävla dag som helst. Tänk på det nästa gång. Och sen vet jag inte om Maud olofsson snackar ren bullshit men det hoppas jag verkligen inte! För det viktigaste av allt just nu är klimatet.



Kommentarer
» Ahmed

Tror du på allvar att jorden kan gå under vilken dag som helst? Du det där med politik är nog inte din grej och verkligen inte klimatfrågor heller. Att jorden går under är en lång process som kan ta upp till flera hundra år om konsumtionen fortsätter som idag.

2010-09-15 15:04:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback