ett ämne som jag vill ta upp

Rasism

Är verkligen det värsta som finns. Värför dömma folk efter utseende, färg, språk ja you name it? vi alla är precis lika värda vi alla gör misstag vi alla kan vara dumma. Bara för man är svart tex så kollar folk ner på en och tror massa skitsaker. Jag är en människa som tycker att alla människor är precis lika värda och att ingen ska diskrimineras. Men ändå finns det människor som hatar varandra och dom haten kan leda till mord, misshandel , utfrysning och allt. Jag tycker att alla ska lära sig att vi är olika men att alla är lika värda. Vårt samhälle skulle se så mycket bättre ut. och från rötterna så tror jag inet att någon är helsvensk vi har bara blandat in alla i olika grupper. tänk så tråkigt sverige skulle bli om vi bara var svenskar här. Kom igen lär er acceptera andra så kmr ni bli accepterade. Ingen förtjänar att kränkas. Peace and love!

Kommentarer
» Amanda

jag ska vara med vänner & ta det lugnt :) själv?

2009-09-10 19:27:03
URL: http://ewesgitarrkompis.blogg.se/
» TereseErica

jag förstår det! Men jag förstår inte hur man alltid lyckas ta på sig så himla mycket kläder, det är det som är nackdelen med hösten, att det är kallt på morgonen och sedan mycket varmare på dagen!

2009-09-10 19:27:51
URL: http://tereseerica.blogg.se/
» valeria

jag har själv blivit utsatt för rasistiska handlingar eller vad man ska säga. hatar också rasismi. alla är lika mycket värda , oavsätt , ursprung, religion

2009-09-10 20:57:17
URL: http://sweetassuger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback