29 juni

kom hem för ca tio minuter sen, har vart på bio med malin, petra, sandra och sokeina vi såg the happening jag sägwer bara den gjorde mig rädd ialf! uuuh. innan det satt jag och spelade playstation typ något harrypotter spel det var faktist riktigt kul fastnade i spelet, sen var det bara skynda sig hoppa in i duschen tvätta sig sminka sig och fixa håret. i morgon tror jag faktist det bara blir att vara hemma på kvällen har ingen ork, men som sagt ska inte dra några slutsatser eftersom jag vet att jag ångrar mig när det kommer till sak!





Det kommer från ingenstans och börjar utan förvarning. På bara några minuter inträffar hemska oförklarliga dödsfall i flera amerikanska städer. Vad är det som orsakar att det mänskliga beteendet bryter samman? Är det en terroristattack? Ett experiment som gått fel? Ett djävulskt kemiskt vapen eller ett virus? Sprids det via vatten eller genom luften?

Elliot Moore är högstadielärare i naturvetenskap i Philadelphia och för honom gäller det bara att hitta ett sätt att undkomma den dödliga farsoten. Trots att äktenskapet med frun Alma är i kris beger de sig iväg från Philadelphia och ut på vägarna. Först med tåg och därefter med bil i sällskap med Elliots kollega, matteläraren Julian och hans 8-åriga dotter Jess. Deras mål är landsbygden i Pennsylvania där de hoppas vara utom räckhåll för de ohyggliga attackerna. Men det står snart klart att man inte går säker någonstans, ingen kan undkomma denna fruktansvärda osynliga dödsbringare. Det är bara när Elliot börjar förstå vad som orsakat detta hot mot mänskligheten som han upptäcker en möjlighet för familjen att klara sig.

jag ger filmen 6 av tio den var bra läskig och så men det fattades ändå något ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback