29 juni

min första piercing gjorde jag när jag var 13 år i gamla stan och det var i överläppen på sidan, det var också på ANT i gamla stan jag gick dit med en tjejkompis som heter sandra hon skulle perca sig i naveln jag började och gick in i det där rummet jag var jätterädd och killen som skulle perca var jättesnäll han pratade med svenskengelsk brytning han gav mig en salva inne i munnen så att det bedövade lite och varje gång han tänkte pierca så sa jag vänta vänta men till slut gjorde han det han tryckte in nålen och satt i piercingen, det gjorde inte så ont som jag trodde det skulle göra eftersom att vissa sa att det gjorde jätteont o andra sa lite o vissa sa att det inte kändes alla har ju olika reaktioner men jag tyckte det kändes litegrann men inte så farligt och jag rekomenderar fortfarande ANT i gamla stan dom är riktigt duktiga gör inte fel och dom har fått massa diplom för dom är så duktiga.


min andra percing gjorde jag i tungan när jag hade fyllt 15 och det var på samma ställe ANT i gamla stan, sandra och johanna följde med mig dit och jag fick ännu en snäll kille som var rolig och pratade mycket. man kunde få bedövning till det med men det tyckte inte han var en bra ide för då skulle det göra ondare när bedövningen släppte så jag sket i det och först fick jag skölja med munvatten i 30 sek tror ja ? sen satte han som en haklapp runt min hals eftersom man dreglar jättemycket.. sen tog han fram en grej som han tog tag i min tunga i så den inte skulle åka in när han piercade jag tyckte det där tånggrejen gjorde ont eftersom han höll den så hårt när han gjorde själva hålet i min tunga gjorde det inte så ont men sen när han stoppade i percingen gjorde det lite ont också.. när det var klart sa han att jag skulle komma tillbaka efter några veckor och få en ny piercing och en kortare stav  så när jag kom tillbaka fick jag en ny piercing med en kortare stav..

jag har också haft piercing i underläppen på sidan ett tag och då tog jag ut den i överläppen men det i underläppen på sidan tog jag själv jag tog is ett tag sen en vass tjock nål som jag brände lite innan så alla bakterier skulle gå bort sen tryckte jag in nålen så den gick igenom och satte i ett örhänge eftersom jag inte hade en riktig piercing det blev skitsnyggt men eftersom jag pillade så mycket och det var ingen riktig piercing så var jag tvungen att ta ut den efter en vecka för att den hade svullnat upp så mycket, men ska ta ett igen när jag köpt en riktig piercing.

   

bild 1: överläppen. bild 2 : jag med piercing i tungan. bild 3: malins och min tunga.


 

Kommentarer
» Anonym

tog dom åldersgräns där?

finns det något annat ställe du vill

pierca dig någonstans?

2008-06-30 23:05:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback